Padangų žymėjimas

Degalų sąnaudų efektyvumas


Viena iš jėgų, veikiančių transporto priemonių degalų sąnaudas, yra pasipriešinimas riedėjimui. Šis reiškinys pasireiškia padangai riedant – ji deformuojasi ir šilumos forma netenka energijos. Kuo didesnė deformacija, tuo didesnis padangos pasipriešinimas judėjimui, taigi didesnės degalų sąnaudos. Kitaip tariant, mažesnis pasipriešinimas judėjimui užtikrina mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų dujų, tarp jų ir CO2, kiekį. Pagal naująjį ES padangų ženklinimą „A“ reiškia didžiausią degalų ekonomiją, o „G“ – mažiausią.

Sukibimas su šlapia danga

Svarbiausia, kad padangos užtikrintų saugumą bet kokiomis sąlygomis. Sukibimas su šlapia danga – vienas svarbiausių padangos kokybės rodiklių. Tačiau dažnai geresnis sukibimas su keliu ir mažesnis pasipriešinimas riedėjimui – viena kitai prieštaraujančios savybės, todėl nukenčia kokybė. ES padangų ženklinimo reglamentas leidžia pirkėjams matyti ir rinktis jiems tinkamiausius variantus.
Ženklinimas atliekamas pagal 7 įvertinimų skalę, kurioje „A“ įvertinimas apibūdina aukščiausią sukibimo lygį, o „G“ – žemiausią.

Išorinis triukšmas


Eismo triukšmas – labai svarbus aplinkos rodiklis. Jis įvertinamas atsižvelgiant į keletą kriterijų:
• eismo intensyvumą;
• važiavimo stilių;
• padangų ir kelių sąveiką.
Išoriniai triukšmo lygiai padalyti į 3 kategorijas ir matuojami decibelais (dB), palyginti su Europos padangų išorinio triukšmo lygiais, kurie bus įvesti iki 2016 m.
1 juodo garso banga – 3 dB mažiau nei ateityje griežčiausias Europos lygis.
2 juodo garso bangos – jau atitinka būsimą Europos lygį.
3 juodo garso bangos – atitinka esamą Europos lygį.